Eerste week in Thailand - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Annelies Boeijen - WaarBenJij.nu Eerste week in Thailand - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Annelies Boeijen - WaarBenJij.nu

Eerste week in Thailand

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

12 Februari 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Hallo iedereen! Hier maar eens een beloofd berichtje uit het warme Thailand!

De vlucht hierheen ging super, lekker veel films gekeken en slapen, daar doe ik niet aan in een vliegtuig. Maar gelukkig voor dat ik het wist waren we geland. Het meisje wat naast mij zat in het vliegtuig moest nog even wachten dus besloten we wat te gaan eten. Dus wij lopen langs alle tentjes en welke kiezen we uit? De starbucks. Super goed begin natuurlijk.. Daarna ben ik naar een super klein afgelegen treinstation gegaan waar de trein over 2 uur zou gaan. Dit vond ik wel fijn, want Bangkok was zo druk, dat ik de hele tijd het gevoel had dat mijn keel dicht geknepen werd. Dus dan is zon rustig plekje wel fijn. Ook de trein was heerlijk en onwijs mooi! Ik was de enige die de trein genomen had van alle vrijwilligers en zij zagen alleen auto's en ik alleen maar bomen! Ook in de trein meteen mensen tegen gekomen uit Duitsland en Engeland en daar heb ik de avond mee door gebracht in Kanchanaburi( Ook pizza gegeten daar).
De volgende dag werd ik opgehaald en gebracht waar ik nu al die tijd zit: ElephantsWorld!! En wat is het hier mooi!! Alle nare gevoelen zijn weg en in 1 seconde voel je rust vanbinnen die heel erg fijn aanvoelt. Je zou mensen met een burnout hier naar toe moeten sturen voor een maand. De eerste dag was nog lekker meelopen dus heb ik op de olifant kunnen zitten en kijken hoe zo'n dag verloopt. De vrijwilligers zijn bijna allemaal nederlands dus we hebben een kleine kolonie hier in Thailand. De jetlag kickt wel in, want slapen gaat nog niet echt de eerste dag.

Dan begint het guiden en dat is echt onwijs tof om te doen! Elke dag is er een andere groep en elke dag heb je andere verhalen van mensen wat echt heel leuk is om aan te horen. Jij als vrijwilliger maakt hun dag een beetje dus dan moet je lekker enthousiast overkomen. Dit lukt makkelijk want van deze plek word je vanzelf enthousiast. Je komt elke dag dichtbij de olifanten en na een week kan ik de meeste herkennen. Het is anders dan een hond want die verschillen veel en hier moet je het doen met een kapot oor ofzo. Maar ik ben wel blij dat ik dit kan, want dit komt proffessioneler over op de bezoekers vind ik.

Ook zijn we naar de jungle gegaan omdat er wilde olifanten gespot waren! Ooh, wat keek ik daar naar uit, iets wat ik altijd al zo graag wilde. Slapen tussen de dieren. Dus eenmaal daar was er een super mooie boomhut waar we de nacht door zouden brengen. Maar toen het rond een uurtje of 10 was, werd ik niet goed. En ja hoor, midden in de jungle word ik ziek. Moet 5 keer in de nacht kotsen en het was echt een hel. Ik heb me nog nooit zo ziek gevoeld. Maar gelukkig duurde dit 1 dag en voelde ik me daarna weer goed. Alleen wel heel jammer dat die ene ervaring zo naar is gelopen.

En ook mijn teen is flink ontstoken. Wel gek, 1 klein wondje in Nederland is geen probleem en hier ontsteekt het meteen en moet je het goed bijhouden anders kan het nog geamputeerd worden ook. Maar ook dit zal wel weer goed komen!
De team waarmee ik werk is echt geweldig en we kunnen goed met elkaar opschieten! Ze leren nu na een week een beetje de gekke Annelies kennen en kijken me af en toe gek aan, maar daar hou ik wel van! Ik weet dat deze maand voorbij gaat vliegen dus daarom ga ik er flink van genieten! Vandaag een dag vrij wat ook wel even lekker is :)

Ik hou jullie op de hoogte en de foto's zien jullie wel op facebook enzo!
Love you!!


  • 12 Februari 2015 - 10:02

    Petra:

    Hoi An, leuk om te lezen. Ik had je al gesproken via skype maar zo'n verslag blijft leuk.
    Kusjes en groetjes!!!!

  • 14 Februari 2015 - 16:33

    Sveva:

    Jij hebt volgens mij geen olifanten nodig om een enthousiaste guide te zijn! ;) Superleuk om te lezen, ben jaloers!

  • 18 Februari 2015 - 22:17

    Myrthe :

    Hej Annelies :)
    Klinkt heel leuk allemaal! Geniet er maar van! Maar dat je wel al zo te horen!
    Kusjes vanuit koud Nederland

  • 20 Februari 2015 - 15:27

    Corrien:

    hoi Anne,

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin heb. Geniet er van en dikke kus,

    Groet Corrien

  • 25 Februari 2015 - 17:49

    Annelies Atsma:

    Lieve an, ik zie allemaal geweldige foto's voorbijkomen! Het genieten spat er van af, heerlijk hoor! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Annelies

Lekker een maand met olifanten werken en daarna doen wat ik wil en waar ik heen wil :)

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 3149

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 23 April 2015

Thailand

Landen bezocht: